דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירה משלך, חלום שמתרחק 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2377 פעמים ]

מחירי הנדל"ן בארץ ממשיכים לעלות, ועבור רבים, קניית נכס נדל"ני הוא חלום שהולך מתרחק. מחסור בקרקעות לבנייה, קיצוץ במספר העובדים הזרים, עיכוב ביישום תכניו פינוי- בינוי  ועוד- כל אלה אחראים לעובדה שקניית נכס הופכת לעניין קשה יותר ויותר . על פי כל ההערכות, העלייה במחירי הנדל"ן צפויה להמשיך ואולי אפילו להחמיר בתקופה הקרובה. הצעדים השונים שנקטה הממשלה לטיפול בעניין (כמו השינוי בחוק מיסוי מקרקעין), זכו עד אתה לביקורת, ולא בטוח שייטפלו בבעיה באופן הולם.  אולם עד שתתפוצץ בועת הנדל"ן, ישנם דרכים להוזיל את עלות הנכס אתו אתם מחפשים.

 

רכישה מכונס נכסים

רכישת נכס מכונס נכסים יכולה להוזיל את העלויות בכ- 25%. כונס נכסים מציע בתים למכירה לאחר שעוקלו על ידי הבנקים עקב אי אמידה של הבעלים בהתחייבויות הכספיות שלהם כלפיהם במסגרת תשלומי המשכנתא. הנכסים המוצעים למכירה, במסגרת זו, הם כמובן מיד שנייה בלבד, ובמחירים זולים יותר ממחיר השוק שלהם. מדובר בעסקה בטוחה בה עורך הדין הממונה מטעם הבנק הוא המטפל במכירה, והרוכש החדש מקבל לידיו את הנכס על פי כל הביטחונות החוקיים של בית המשפט. אולם, בשיטה מעין זו יש חיסרון- האגרה הכרוכה ברכישת נכס מכונס נכסים היא גבוהה ועל כן עלולה לייקר את העסקה עד כדי כך שהשווי הסופי של הנכס יהיה זהה לשוויו בשוק.

 

מבצעים

 המשבר בענף הנדל"ן פוגע בשני הצדדים של המשוואה, וכיום, קבלנים רבים נותרים עם דירות ללא דורש בפרויקטים רבים עליהם הם חתומים. בשל כך, ובאופן שהולך והופך לנפוץ יותר, קבלנים רבים מכריזים בעת פתיחת פרויקט מגורים חדש, על הנחות, לעיתים של מאות אלפי שקלים, פשוט כדי "לנקות את המדפים" ולא להיוותר עם דירות רבות ללא קונים בתקופה בה המחירים גבוהים. החיסרון בשיטה זו הוא שבדרך כלל ההנחה איננה על מחיר הנכס עצמו, אלא בהנחה על מוצרי חשמל לבית, הקלות בתשלומים שונים עד סיום בניית הפרויקט, ודברים דומים. כמו כן, הנחות מעין אלו נהוג להעניק במיוחד לתקופת החגים, ולא לאורך כל השנה.

 

ולבעלי עצבי ברזל

  העצה הבאה מתאימה במיוחד עבור אלו שאינם נבהלים בקלות, וליתר דיוק, עובר אלו שהמילה "חפציבה" לא אומרת להם דבר. דרך אפשרית נוספת להוזיל את עלות הנכס היא לרכוש בית שעודנו קיים רק על הנייר. קבלנים רבים נוהגים למכור נכסים בפרויקטים עתידיים עוד לפני שקרמו עור וגידים, במחיר זול יותר ממחירם הסופי. לעיתים קרובות זה יכול להוזיל את מחיר העסקה באופן משמעותי, וייתכן שמדובר בדרך האפקטיבית ביותר להוזיל את מחירה של עסקה נדל"נית. וכן, התרחישים הלא חיוביים באופציה זו נוטים להיות מבהילים במיוחד, ואין צורך לנקוט בשמם של החסרונות. העצה הכי טובה למי ששוקל לפנות לדרך זו היא לברר את כל ממה שניתן על בעל הפרויקט, ולוודא כי אינכם שמים את כספכם על קרן הצבי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב